Wat is niet verzekerd?

Uiteraard is het ook belangrijk om te weten wanneer je niet verzekerd bent. Wij vinden het belangrijk om hier duidelijk over te zijn. Daarom hieronder wat voorbeelden. Kijk voor het volledige overzicht in de verzekeringsvoorwaarden (artikel 22).

Niet verzekerd is onder andere:

  • Onvoorzichtigheid: hiermee bedoelen we gedrag waarvan je kan verwachten dat een schadegeval kan optreden.
  • Verlies: je bent je draagbare elektronica kwijtgeraakt, anders dan door diefstal.
  • Slijtage: door dagelijks gebruik ontstaan er krasjes en deukjes.
  • Fraude: als je ons niet de waarheid vertelt. Bijvoorbeeld bij het aanvragen van de verzekering of bij het melden van je schade.
  • Schade door reparatie: als je bij iemand anders dan onze eigen aangestelde reparateurs een reparatie hebt laten uitvoeren.
  • Defect: schade door defecten of mankementen van binnenuit, dus van het apparaat zelf. Bijvoorbeeld schade aan software, besturingssysteem.
  • Zakelijke draagbare elektronica: draagbare elektronische apparaten die op naam staan van een bedrijf of rechtspersoon. De draagbare elektronische apparaten behoren dan tot het vermogen van de onderneming.
  • Schade waarvan de herstel- of vervangkosten minder dan € 25,- zijn.
  • Schade aan mobiele elektronica die ouder is dan 5 jaar.

--> Bekijk hier een aantal voorbeeldsituaties van wanneer je wel en niet verzekerd bent.