Schade melden

Vervelend dat je een schadegeval hebt gehad en je een schade wilt melden. Gelukkig ben je verzekerd met MobiProtect!

Hoe gaat het in zijn werk?

Heel simpel.

  1. Bel naar 088-184 1000. We zijn bereikbaar van 08:30 uur tot 17:00 uur. Of vul het schadeformulier in. Vertel ons wat er is gebeurd en onze medewerkers gaan ermee aan de slag.
  2. Binnen 5 werkdagen krijg je een schadeformulier toegestuurd via e-mail. Dat formulier vul je naar waarheid in en stuur je terug. Dit formulier wordt verstuurd door CAP Protection. Dit is onze partner in Antwerpen. Zij verzorgen onder andere alle schade meldingen.
  3. Is dit formulier goed ontvangen en goedgekeurd? Dan ontvang je een Kiala verzendsticker per e-mail binnen 5 werkdagen. Hiermee kun je het elektronische apparaat gratis naar een van onze reparateurs sturen.
  4. Is het elektronische apparaat goed ontvangen. Dan ontvang je binnen uiterlijk 6 weken een reactie van ons. Gaan wij dit niet halen, dan hoor je dat uiteraard ook. Je kan het volgende verwachten:
    • binnen 3 weken een vervangend toestel; of
    • binnen 4 weken jouw gerepareerde toestel; of
    • binnen 6 weken jouw gerepareerde toestel wanneer er op onderdelen gewacht moet worden.
    • is het herstel of vervanging niet mogelijk? Dan maken we binnen 4 weken de verzekeringswaarde naar je over.

Vergeet niet de originele factuur of het aankoopbewijs van het beschadigde mobiele apparaat. Aan de hand van deze papieren moeten wij kunnen opmaken dat jij de eigenaar bent.

Verzending

Jouw beschadigde apparaat moet je opsturen naar de schade-experts van CAP Protection. Je krijgt hiervoor een verzendsticker opgestuurd (een Kiala verzendsticker). Voor de verzending kun je jouw pakketje afgeven bij één van de ruim 500 servicepunten in Nederland. Deze zijn vaak gevestigd in de plaatselijke supermarkt, tabakszaak of stomerij. Er zit bijna altijd wel een servicepunt bij jou in de buurt. Wil je weten waar het dichtstbijzijnde servicepunt voor jou is? Bekijk hier het overzicht.

Wat is de schadevergoeding?

Valt de schade onder de verzekering van MobiProtect? Dan krijg je de volgende schadevergoeding:

  1. Eerst zullen we kijken of de schade is te repareren. Kan je apparaat gerepareerd worden? Dan zal jouw apparaat gerepareerd worden.
  2. Is reparatie technisch niet mogelijk of vanwege economische redenen niet de moeite waard? Dan krijg je een voorstel voor een technisch gelijkwaardig apparaat van ons.
  3. Wanneer er geen technisch gelijkwaardig apparaat meer bestaat, ontvang je van ons geld. Het bedrag wordt vastgesteld op basis van de nieuwwaarde van het apparaat op het moment van schade.

Voorbeeld 1: Je smartphone heeft door een ongelukje een grote barst in het front. Je stuurt je smartphone op en wij zorgen ervoor dat een expert een nieuw frontje plaatst.

Voorbeeld 2: Is je smartphone van 3 jaar oud gestolen? Dan bieden we je een refurbished telefoon aan. Dat betekent dat het een tweedehands apparaat is. Refurbished apparaten zijn helemaal gecontroleerd, indien nodig gerepareerd, en worden opnieuw op de markt gebracht. Alleen refurbished apparaten die wij uitleveren, vallen onder de verzekering MobiProtect.

Voorbeeld 3: Je smartphone is gestolen, maar niet meer te verkrijgen. Je ontvangt dan van ons een voorstel voor een technisch gelijkwaardig toestel.